ISTENI ERÉNYEK
 
Szeretet

A Szeretet erénye a 'személyválogatás' mentes, elvárás és ítélet mentes Szeretet minősége.
A Szeretet erénye a három Isteni erény legmagasabb szintje, minősége.
Mivel az Isteni erényeket valóban az Isteni Tudatosság szintjéről kapjuk, 
hogy kiemeljen a 'hétköznapi tudat' minőségei közül és tudatunkat Isteni minőségekbe emelje.
A Szeretet a világunkban három minőségben jelenik meg.
 
EROS
Az 'eros' a 'kis-én' tudat szintjéről való elvárásokkal és függéssel teli minőség.
A gyermek-én, az 'az nekem jár' - birtokló minőségeit éli meg.
Feltételekkel és elvárásokkal teli, függő minőség.
'Ha jól bánnak velem jól vagyok.
Ha rosszul bánnak velem, rosszul vagyok'!
A 'kapás öröme'. 
Tehát 'én' - központú szeretet minőség. 
 
FILOS
A 'filos' szeretet minőség az egyenrangú, kölcsönös, tiszteleten és egymás megbecsülését tükröző kapcsolat.
A 'felnőtt én' tudatminősége hozza létre és nem vár el, nem vesz el.
A harmonikus  párkapcsolatok és a barátságok jellegzetes szeretet minőségei.
Az adás és kapás egyensúlya.

AGAPE
Az 'Agape' az Isteni szeretet minőség, amikor a Szeretet feltétel  nélküli és ítélet mentes.
A másik emberben Isten arcát, Isten gyermekét látja.
Az Agape szeretet az 'adás öröme'.
Nem elváró és nem haszonelvű.
 

Népszerű bejegyzések az elmúlt héten

Népszerű bejegyzések